Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege

Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege

2015. május 04.
A Citroën C-Elysée WTCC-k a szezon során először versenyeztek a 60 kg-os plusz súllyal, ennek dacára meg tudták szerezni az első futam első két helyét. José María López WTCC-pályafutása 14. győzelmét aratta, a második helyen Yvan Muller végzett.

Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege

A világbajnokság egyéni pontversenyének élén továbbra is López, Loeb és Muller áll, a csapat pedig növelni tudta előnyét a konstruktőri rangsorban.

A rapszodikus szombati időjárás után a verseny előtti pillanatokban is tréfálkozni látszott az ég a Hungaroring fölött: néhány cseppnyi esőtől picit nedves is lett az aszfalt, de végül minden pilóta fent hagyta a slick gumikat, általában véve száraznak minősítve a pályát.

Az első futamon José María López a második sorból rajtolva szemfüles módon nemcsak Hugo Valente mellett tudott elmenni, de az első kanyar bejáratánál már a pole-ból startoló Yvan Muller is mögé került! Loeb és Ma Qing Hua kissé összeütköztek a rajt utáni tömegjelenetben, az apró incidens nyertese pedig a nevető harmadik, Valente lett. Loeb horpadt lökhárítóval és ezáltal rosszabb aerodinamikával végül a hatodik helyre került a mezőnyben, Ma és Monteiro mögött. López előnye körről körre növekedett Mullerhez képest, az argentin világbajnok szépen haladt a szezon harmadik győzelme felé. A kevés előzési lehetőségéről közismert pályán a sorrend nem is változott a futam végéig: a két első Citroënt Ma a negyedik, Loeb pedig a hatodik helyen követte.

A második futamon Ma Qing Hua indult a legjobb pozícióból, a rajttól mégis Loeb tudott a leggyorsabban eljönni. Az első kanyarban Rob Huff megpördült, a többiek megpróbálták kikerülni, eközben Muller és Ma autója enyhén összeért. López a külső ívet választotta, ami nem bizonyult a legjobb döntésnek, így csak Loeb mögött tudott beállni a mezőnybe. Az első kanyar után kialakult sorrend ebben a futamban sem változott a végéig: Michelisz, Coronel, Chilton, Monteiro, Loeb, López, Muller és Valente végzett az első nyolc helyen, utánuk Ma a 9. helyre futott be. Noha a szezon során először nem állhatott Citroën-pilóta a dobogón, a csapat mérlege az egyéni és a csapatversenyben is pozitív.

Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege

Nyilatkozatok


Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Tudtuk, hogy nehéz hétvége elé nézünk, egyrészt a 60 kilós plusz súly, másrészt a szezon legkanyargósabb pályája miatt. Még így is tudtunk szerezni egy első rajtkockát az időmérőn, és egy kettős győzelmet az első futamon. Az idei első európai verseny ráadásul ismét megmutatta, milyen elképesztően népszerű a túraautózás Közép-Európában. Összességében elégedettek vagyunk az eredményeinkkel, és már most elkezdtünk a Nürburgringre készülni, ami minden bizonnyal a szezon egyik legizgalmasabb versenye lesz!”

José María López: „Az első futamban szerintem életem eddigi legjobb WTCC-s rajtját kaptam el. Nagyon örülök a győzelemnek, különösen azután, hogy az időmérőm nem sikerült éppen tökéletesre. A pontok nyelvére lefordítva: a harmadik versenyen sikerült pár ponttal növelni előnyömet Sebhez képest, így abszolút pozitív a mérleg!”

Yvan Muller: „Természetesen győzni szerettem volna, de nem sikerült olyan jól a rajtom, mint Pechitónak. Az első kanyar után gyakorlatilag vége volt a versenyemnek. Három vagy négy körön át még igyekeztem, de aztán feladtam a próbálkozást, nem akartam felesleges rizikót vállalni. Másodiknak még mindig jobb lenni, mint harmadiknak!”

Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege

Sébastien Loeb: „Az első verseny jól indult, de aztán sajnos volt egy hibás mozdulatom. A hosszú egyenes végén Ma elém vágott, összeértünk, és megsérült a splitterem, később pedig már egyszerűen nem tudtam előzni. A második rajtom sokkal jobban sikerült, végig ott voltam Tiago Monteiro mögött – viszont ő nem hibázott…”

Ma Qing Hua: „Az első rajtnál kívül próbálkoztam, de Sébastien nekem jött, több helyet is veszítettem, utána pedig egy nehezen kormányozható autóval kellett helytállnom. A második rajtnál inkább belül próbáltam meg elmenni, akkor meg Yvan ért hozzá az autóm hátuljához, amikor a megpördülő Huffot kerültük ki. Az autó beállításai sajnos ismét elmentek, így tulajdonképpen szerencsés vagyok, hogy az első tízbe be tudtam kerülni.”

Kulcsszavak: autósport, C-Elysée, Citroen Racing, Citroen Total WTCC Team, hungaroring, José María López, Sébastien Loeb
 
Készül a Ford az új WRC szezonra Készül a Ford az új WRC szezonra Kamion Eb - Két év előkészítő munka után sok nézőt várnak Mogyoródra Kamion Eb - Két év előkészítő munka után sok nézőt várnak Mogyoródra Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Kettős győzelem a Citroën Racing Magyarországi mérlege Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1